navbar

Image Map

Friday 12 September 2014

Dah kedut baru nak makan kolagen ke :) ?





ocay, today its all about collagen. kenapa kita kena amik Collagen. Perlu ke? Start dari bila nak makan collagen ni. Tak makan tak boleh ke?

Firts of all nak kena tau ape itu collagen?

 Collagen merupakan struktur protein yang banyak terdapat di "cartilage", "muscle", "tendon", ligamen dan tulang.

Collagen merupakan pengikat yang memegang tubuh kita. la merupakan struktur komponen di dalam badan yang amat penting untuk kesemua tisu- tisu penghubung.

Setiap manusia menghasilkan collagen secara berterusan. Bagaimanapun, apabila meningkat usia, kehilangan collagen adalah lebih besar dari jumlah yang dihasilkan oleh badan. Akibatnya proses pembaikian dan pembuatan semula sel menjadi perlahan.

Apakah kepentingan collagen kepada badan anda? 


Tiada sesiapa yang mahukan muka yang berkedut atau kulit yang kusam. Kita tidak dapat mengelaknya kerana ianya merupakan sebahagian daripada proses penuaan. Bagaimanapun, kita boleh memperlahankan proses penuaan ini. Bagaimana? Dengan bantuan collagen kerana kekurangannya menjadi penyebab kepada kemerosotan keadaan kulit dan wajah anda.

Semakin berusia, kolagen yang dihasilkan oleh badan semakin berkurangan. sebab itulah, umur makin meningkat, wrinkles pun jelas ketara. Senyum lebar sikit dah nampak kedutan kan. You all akui tak? That why kita perlu ambil kolagen untuk membantu tubuh badan menangani proses penuaan ini.


semakin berusia, kolagen yang dihasilkan oleh badan akan semakin berkurangan, bak kata orang kampung i, makin tua, makin berkedut kulit ku.
 
Keistimewaan Shaklee Collagen Powder :
 

1.  Kolagen yang diambil dari sisik ikan merah..sisik ikan merah merupakan sumber kolagen yang premium kerana ikan merah adalah ikan yang hidup pada kedalaman mencecah 5000m di dalam laut dan ini menyebabkan ia jauh dari pencemaran. Ikan merah juga boleh hidup bebas di dasar laut dalam kerana ia boleh menerima sebarang tekanan sehingga 20 paun. Faktor inilah yang menjadikan sisiknya sangat kuat dan sesuai digunakan utk menghasilkan sumber kolagen terbaekkk...antara ciri sisik ikan merah===>sangat lasak & elastik, jisim molekul yg sgt rendah utk memudahkan penyerap
 
2.  Ekstrak biji Camellia Japonica: yang terdiri dari asid oleik, satu emolien & pelembap kulit yg hebat, serta         isoflavin sejenis antioksidan semulajadi yg mampu mengurangkan radikal bebas spya kite nampak muda sentiasa :-)
 
3.   Ekstrak Pfaffia: yg juga dikenali sebagai ginseng Brazil....apabila digabungkan dgn ramuan ke2 di atas ia akan membantu pembentukan kolagen & asid hyaluronic. asid hyaluronic ini mempunyai kemampuan yg luar biasa utk mengikat jumlah air yg banyak ===>menjadikan kulit lembut, lembap & licin umpama kulit bayi anda.....best kan??
 
4.   Elastin drpd kolagen ikan: elastin berfungsi memelihara kulit menjadi fleksibel & tegang...memberikan kesan lantunan apabila kulit ditarik. Kolagen ikan mengandungi elastin yg berfungsi bersama2 kolagen utk mengekalkan kulit yg tegang, anjal & elastik.
 
5.   Vit C & Vit B: ramai yg dh tau pasal vit 2 serangkai ni kan...vit c berfungsi utk mgalakkan penghasilan kolagen & menghalang radikal bebas yg boleh merosakkan kulit kita...vit B pula penting dlm metabolisma karbohidrat, lemak & protein utk membebaskan tenaga yg diperlukan utk penghasilan kolagen di dlm sel.
 
6.   Ekstrak kekerang : glucosamine drpd ekstrak kekerang adalah penting di dlm sintesis cecair synovial yg membekalkan pelincir kpd sendi2 & menghidrat mata utk melegakan ketidakselesaan mata.
 
7.   Lactobasillus acidophilus : membantu mengimbangi mikroflora usus & membantu membina semula sistem usus yang sihat serta mampu meningkatkan penyerapan kolagen. 

So, jomsihat, jomcantik sama. Sebarang kemusykilan or pertanyaan boleh hubungi sue.
 
Promo bulan ni, beli 6 percuma 1, melayakkan anda untuk dapat free membership dan cash back + cantik flawless gitu.

Sue  +6013-6220013
asooraida@yahoo.com
fb https://www.facebook.com/sitisuraida.mazlan

pengedar sah shaklee COD area Bukit Jelutong, Shah Alam, TTdi Jaya, Sek 13 Shah Alam.
     

No comments:

Post a Comment